Myśleli że pomagają znajomemu, stracili ponad 8 tysięcy
Dwóch mieszkańców naszego powiatu przekonanych, że udostępniając kod BLIK pomagają swojemu znajomemu, straciło pieniądze. Pamiętajmy, żeby weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomość z prośbą o pilną pożyczkę. Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują pomocy finansowej.
W niedzielę policjanci zostali powiadomieni o oszustwach, którego ofiarą padło dwóch mieszkańców naszego powiatu. Z przekazanych informacji wynika, że oszust włamał się na konto społecznościowe znajomego pokrzywdzonych, a następnie za pośrednictwem komunikatora, poprosił o pożyczenie gotówki. W obu przypadkach pokrzywdzeni byli przekonani, że korespondują z kolegą.
Po prośbie o podanie BLIKA, wygenerowali kody i przesłali je przestępcy. W ten sposób pokrzywdzeni stracili kolejno blisko 1700 zł i 7000 zł.
Pamiętajmy:
Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze.