Dzielnicowi promują kampanię społeczną #ZnamTeNumery
Ropczyccy dzielnicowi aktywnie promują kampanię społeczną #ZnamTeNumery. Jest to realizowana przez Komendę Główną Policji kampania społeczna realizowana wspólnie z Telewizją Puls oraz Fundacją "Pod Dębem". Do działań włączyła się również Poczta Polska. Akcja adresowana jest głównie do seniorów i ich bliskich.
Celem działań jest wypracowanie łatwego i zrozumiałego algorytmu zachowań w sytuacji potencjalnego zagrożenia oszustwem, jak również uświadomienie seniorów i ich bliskich odnośnie niebezpieczeństw i meted oszustw.
Nazwa kampanii nawiązuje do kultowych tekstów i mówi o numerach telefonu do dzielnicowego i bliskich.
Policjanci przypominają!
1. Ważne jest ustalenie hasła "rodzinnego klucza" czyli tajnego słowa, które znają wyłącznie najbliźsi. Takie hasło potwierdzi, że po drugiej stronie telefonu jest członek rodziny, a nie oszust.
2. Poznanie dzielnicowego, posiadanie jego numeru telefonu.
3. Posiadanie numerów telefonów do najbliższych zapisanych w telefonie oraz dodatkowo w miejscu łatwo dostępnym dla seniora.
4. Zapamiętanie motta "sprawdzaj, nie ufaj".